Loteria Freemium zwiększa footflow
Co to jest Loteria Freemium
Metoda loterii promocyjnej FREEMIUM oznacza: WYPRÓBUJ zanim kupisz. Celem FREEMIUM jest główne generowanie ruchu w sklepie tradycyjnym i on-line. Zwiększony TRAFFIC generuje dodatkową sprzedaż.
Statystyki Loterii z grą za darmo
Produkt FMCG - celem zastosowana freemium było zwiększenie zasięgu promocji.
Rezultaty wdrożenia mechanizmu:
- ca 4 miliony odkrytych darmowych e-zdrapek,
- 23.000 godzin kontaktu klientów z marką,
- koszt jednej darmowej gry: 0.005 pln
- 12% uczestników grier freemium powróciło do loterii po dokonaniu zakupu by walczyć o większe nagrody
Sieć handlowa - celem zastosowania freemium było zwiększenie ruchu w punkcie sprzedaży
Rezultaty wdrożenia mechanizmu:
- 713.000 odrytych e-zdrapek poza punktem sprzedaży - tzw “gra za darmo”
- 360.000 wydanych nagród w postaci produktów własnych sieci handlowej
- 136.000 wizyt w punkcie sprzedaży
- koszt jednej wizyty w punkcie sprzedaży: 5.75 pln
- 20.4 miliona złotych - szacowana wartość obrotu wygenerowana przez zwiększony footflow
Jak działa loteria freemium z nagrodami za darmo?
Wdrożenie mechanizmu freemium składa się z połączenia następujących modułów:
- moduł gry (np. e-zdrapka)
- moduł eRodo
- moduł odbioru nagrody (zintegrowany z systemem kasowym lub manualny)
Cykl udziału w loterii jest opisany następującym poniższym schematem. Konsument może grać za darmo i wygrywać nagrody wielokrotnie. Jednak odbiór wygranej zawsze odbywa się w punkcie sprzedaży (on-line, in-store).
Co wpływa na zwiększenie sprzedaży?
Klasyczna loteria (kup i wygraj) skierowana jest głównie klientów. Model loterii z grą za darmo angażuje widza na wcześniejszym etapie lejka sprzedażowego. Widz najpierw staje się graczem. Następnie odwiedza punkt sprzedaży (sklep on-line, punkt handlowy), aby odebrać nagrodę i dokonać ewentualnego zakupu. O skuteczności modelu freemium będą decydowały:
- zasięg kampanii informujacej o grze za darm
- ilość zaangażowanych graczy (atrakcyjność gry, atrakcyjność nagród, niskie bariery wejścia)
- sposób odbioru nagrody (integracje z systemem sprzedaży)
Chcesz wdrożyć model loterii freemium? Skorzystaj z modułów Nofsza