Loteria Freemium zwiększa footflow

Co to jest Loteria Freemium

Metoda loterii promocyjnej FREEMIUM oznacza: WYPRÓBUJ zanim kupisz. Celem FREEMIUM jest główne generowanie ruchu w sklepie tradycyjnym i on-line. Zwiększony TRAFFIC generuje dodatkową sprzedaż. 

Statystyki Loterii z grą za darmo

Produkt FMCG - celem zastosowana freemium było zwiększenie zasięgu promocji.

Rezultaty wdrożenia mechanizmu:

  • ca 4 miliony odkrytych darmowych e-zdrapek,
  • 23.000 godzin kontaktu klientów z marką,
  • koszt jednej darmowej gry: 0.005 pln 
  • 12% uczestników grier freemium powróciło do loterii po dokonaniu zakupu by walczyć o większe nagrody

Sieć handlowa - celem zastosowania freemium było zwiększenie ruchu w punkcie sprzedaży

Rezultaty wdrożenia mechanizmu:

  • 713.000 odrytych e-zdrapek poza punktem sprzedaży - tzw “gra za darmo”
  • 360.000 wydanych nagród w postaci produktów własnych sieci handlowej
  • 136.000 wizyt w punkcie sprzedaży
  • koszt jednej wizyty w punkcie sprzedaży: 5.75 pln 
  • 20.4 miliona złotych - szacowana wartość obrotu wygenerowana przez zwiększony footflow

Jak działa loteria freemium z nagrodami za darmo?

Wdrożenie mechanizmu freemium składa się z połączenia następujących modułów:

  • moduł gry (np. e-zdrapka)
  • moduł eRodo
  • moduł odbioru nagrody (zintegrowany z systemem kasowym lub manualny)

Cykl udziału w loterii jest opisany następującym poniższym schematem. Konsument może grać za darmo i wygrywać nagrody wielokrotnie. Jednak odbiór wygranej zawsze odbywa się w punkcie sprzedaży (on-line, in-store).

Co wpływa na zwiększenie sprzedaży?

Klasyczna loteria (kup i wygraj) skierowana jest głównie klientów. Model loterii z grą za darmo angażuje widza na wcześniejszym etapie lejka sprzedażowego. Widz najpierw staje się graczem. Następnie odwiedza punkt sprzedaży (sklep on-line, punkt handlowy), aby odebrać nagrodę i dokonać ewentualnego zakupu. O skuteczności modelu freemium będą decydowały:

  • zasięg kampanii informujacej o grze za darm
  • ilość zaangażowanych graczy (atrakcyjność gry, atrakcyjność nagród, niskie bariery wejścia)
  • sposób odbioru nagrody (integracje z systemem sprzedaży)

Chcesz wdrożyć model loterii freemium? Skorzystaj z modułów Nofsza

 

Skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy:

Jesteśmy do Twojej dyspozycji:

NOWA WSPÓŁPRACA I BIURO

+48 577 148 507 office@nofsza.pl

ZAPYTANIA UCZESTNIKÓW PROMOCJI

+48 58 573 12 21 bok@nofsza.pl

BIURO W WARSZAWIE

ul. Nowogrodzka 50/54,

lokal 415,

00-695 Warszawa

znajdź nas na linkedin